Koszulki Prosto są świetnym przykładem na to, jak można zbudować jeden biznes na fundamentach drugiego. Głównym twórcą marki jest jest Wojciech Sosnowski – raper występujący jako Sokół. Społeczność hiphopowa poznała go jako jednego z nawijaczy w WWA. Całej Polsce natomiast dał się poznać za sprawą stworzonego wraz z Piotrem Fronczewskim hitu “Będę brał cię w aucie.”
Na początku Prosto miało produkować wyłącznie odzież dla fanów. Sokół według pierwotnego planu chciał sprzedawać bluzy, czapki i koszulki jako dodatek do koncertów. Szybko jednak okazało się, że ubrania mają na tyle wysoką jakość, aby marka mogła żyć własnym życiem.
Koszulki Prosto – charakterystyka
Koszulki Prosto u swojego zarania były skierowane do fanów hip-hopu. Dzisiaj noszą je także osoby niezwiązane z tą kulturą. Marka jednak dosyć mocno trzyma się swoich korzeni. Prosto to zdecydowanie streatwear.
Większość koszulek dostępnych w asortymencie jest obszerna. Nawet osoby o dużych gabarytach będą miały w nich dużo miejsca. Taki fason jest jasnym nawiązaniem do nadmiernie szerokich ubrań, które w latach dziewięćdziesiątych nosili skaci.
Jednocześnie zobaczymy tutaj dosyć szeroką gamę modeli. Niektóre koszulki mają szerokie dekolty. Inne okalają szyję dosyć szczelnym kołnierzem. Krój korpusu jest dosyć standardowy. W asortymencie znajdziemy jednak również nowoczesne koszulki z przedłużonym tyłem. Tutaj wyraźnie widać, w jak ciekawy sposób inspiracje z odzieży eleganckiej (frak) mogą przechodzić do streatwearu.
Warto też wspomnieć o tym, że koszulki Prosto to również dosyć szeroka gama bezrękawników. Są one świetnym rozwiązaniem na lato. Przewiewny krój da możliwość odetchnięcia skórze w gorące, sierpniowe dni.
Jak przystało na markę streatwearową, Prosto posiada w swojej ofercie także odzież przeznaczoną do sportu. Z tym znakiem kupimy między innymi bezrękawniki wyraźnie inspirowane ubiorem amerykańskich koszykarzy.
Ofertę uzupełniają produkty dla pań. Z logiem wielkiego “P” możemy kupić także topy oraz sportowe biustonosze.
Kolorystyka i wzory
Koszulki Prosto możemy kupić właściwie w każdym dostępnym kolorze. Barwy zaczynają się na bieli i kończą na czerni. Przechodzą przez błękity i żółcie, a od czasu do czasu zdarza się nawet model różowy (nie jest to kolor szczególnie popularny w społeczności hip-hopowej).
Oczywiście trafiają się też koszulki o wzorach bardziej obfitych – przede wszystkim pokryte różnego rodzaju pasami.
Co do nadruków, to na tych koszulkach dominuje jeden napis – logo marki Prosto we wszystkich możliwych wariantach. Na jednych modelach jest ono klasyczne. Na innych przybiera formę kursywy czy też rozmywającego się napisu neonowego.
Urozmaicenie oferty stanowią koszulki z innymi nadrukami. Niektóre więc ogłaszają nostalgię za latami dziewięćdziesiątymi, inne wyrażają dozgonną miłość do Warszawy.
Trzeba pamiętać, że Prosto zaczynało jako wytwórnia płytowa, a sprzedawanie ubrań miało być jedynie dodatkiem. Nie powinno więc dziwić, że niektóre koszulki nawiązują do wydawanych przez firmę artystów. Możemy kupić między innymi model promujący płytę Jurasa pod tytułem “Biało-Czerwone Serce”.